VMA K&Q VOTE

VMA K&Q VOTE

måndag 10 maj 2010

Brev till någon

Kära Någon
om du läser det här vet du vem du är, och det finns en del saker jag är för artig för att säga till dig personligen.
NEJ! det bara blev inte så. om man helt struntar i allt vad säkerhet hetter så har man gjort FEL och det bara blev så oops är inte en godtagbar ursäkt.
NEJ olydiga djur är inte alfa djur bara för att det är en lätt förklaring, faktum är att jag VET att dina djur inte är alfa, om de vore de varför lägger de sig och låter vem som helst ta ledarskapet du har missat att ta?
NEJ det finns inga magiska lösningar, man måste ibland se sanningen i vitögat och ro fan i land om han har stigit ombord.
Jag tycker inte synd om dig för ditt trasiga liv, för det är du som vuxen mäniska och förälder som har dragit på dig de flesta av dina bekymmer, jag tycker synd om dina barn som inte har något val annat än att hänga på, dina djur som inte har någon talan, din häst som du inte ser fast hon står brevid dig.
Mitt råd till dig är att öppna ögonen och se vad som finns här och nu, inte vad som kommer finnas sen i någon luddig framtid.
En karl är ingen lösning på problemen, du måste fixa själv
Att flytta kommer inte att fixa allt som är jobbigt snarrare tvärt om.
Jag hoppas att du kommer få ett bra liv på nästa plats, för dina barn och djurs skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar